Monday, July 25, 2011

Realiti

Setelah satu kejadian yang agak mencemas kan si jejaka dan si gadis, si jejaka membuat pengakuan berani mati..
" saya kapel ng awk, sb nk sdp-sdp ng awk jew, bkn nk bercinta dgn awk! "
si gadis terpaku, xthu nk menangis atau nk gembira..menangis kerana die dipermainkan atau gembira kerana maruahnya masih terjaga.
" awk tpu!..klu btol knp awk xpnh bt ape2 kt saya selama kte knl??"
si jejaka terdiam...
" sb saya da sygkan awk!..saya xnk musnahkan hdup awk, awk baek..xmcm gadis laen "

.................................................................................................................................

"kenapa jodoh xbersama dgn kte?klu kte xdpt bersama knp Tuhan xdpt bt saya lupakan awk?saya da cuba, tp saya xbley!..mcm perjalanan hidup saya ni untuk awk!..saya xphm knp!" keluh si jejaka..
 " Tuhan thu ape y terbaik bt kte..awk terus kn hidup awk..lau ad jodoh kte xkemana " kata si gadis perlahan..
di dalam hati si gadis, die sentiase doakan kebahagian si jejaka walaupun bkn bersamanya..si jejaka berhak mendapat gadis y terbaek..

" byk sgt halangan untuk saya bersama awk, tp percaya pada saya, saya da cbe, tp saya xbley!.jnji pada saya, y awk xakan lupakan saya..saya xtahu keputusan yang saya amk ni btol atau salah, tp seumur hidup saya, saya xakan lupakan awk..awk kenangan terindah bt saya..saya akn sntiasa doakan kebahagian awk.."

si jejaka berlalu meninggalkan si gadis....

" walau ape pn keputusan y awk amk, saya sokong awk..." kata si gadis dgn linangan air mata...

............................................................................................................................................

5 tahun berlalu....

si jejaka masih menunai kan janji nya pada si gadis..
si jejaka tidak pernah melupakan si gadis walaupun masing-masing sudah mempunyai kehidupan dan halu tuju masing-masing..

hidup ini kadang-kadang tidak adil..Tuhan xbagi apa kita harap kan tp Dia bagi apa yang kita perlukan..Dia tahu apa y terbaek untuk kita..hidup ni kte harus hargai owg y sygkan kita dan bersyukur dgn ape y kite ade..

cerita diatas tidak ada kena mngena sesiapa pn, mahupun yang hidup ataupun telah meninggal dunia..cme sedikit adaptasi daripada novel kehidupan...

" Tuhan da tetapkan yang kita akn bertemu dan berkenalan walaupun dlm masa y singkat,tp...."

" mengenali awk satu cabaran bt saya..........." 

semua yang terjadi pasti ada hikmahnya :)

p/s : bila nita bosan, mcm-mcm boley jd ^^

No comments:

Post a Comment